Profiel 1 - leerlingen met een IQ tot 20, die veel zorg en intensieve ondersteuning nodig hebben
Het onderwijs is gericht op de eerste ontwikkeling en beleving. De nadruk ligt op zelfredzaamheid en op het activeren van de zintuigen en het lichaam.
Profiel 2 - leerlingen met een IQ tussen 20-34
We focussen op de communicatieve, motorische en zintuiglijke ontwikkeling. Er is veel aandacht voor spelen en functioneren in een groep. Met het onderwijs vergroten we de alledaagse en sociale zelfredzaamheid.
Profiel 3 - leerlingen met een IQ tussen 35-49
Het doel is een zo groot mogelijke zelfstandigheid en sociale redzaamheid. De leerstof richt zich op het (functioneel) kunnen lezen, schrijven en rekenen.
Profiel 4 - leerlingen met een IQ tussen 50-69
Het onderwijs richt zich op reguliere leerstof. Daarnaast werken we aan meer autonomie, initiatief en verantwoordelijkheid, en het leren van en met elkaar.
Profiel 5 - leerlingen met een IQ tussen 70-89
Leren lezen, schrijven, rekenen en het ontwikkelen van sociale vaardigheden staan centraal.
Profiel 6 - leerlingen met een IQ tussen 90-110
Leerlingen krijgen een regulier onderwijsprogramma aangeboden, waarmee ze bijvoorbeeld in ons voortgezet speciaal onderwijs (deel)certificaten kunnen halen.
Profiel 7 - leerlingen met een IQ hoger dan 110
Leerlingen krijgen een regulier onderwijsprogramma aangeboden, waarmee ze bijvoorbeeld in ons voortgezet speciaal onderwijs (deel)certificaten kunnen halen. Leerlingen in dit profiel proberen we zo snel mogelijk richting regulier vervolgonderwijs te begeleiden.